<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8823282\x26blogName\x3d%CE%97+%CE%9A%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%9D%CE%91\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://kourouna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del_GR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kourouna.blogspot.com/\x26vt\x3d5161785943150307702', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Θες, καλόγερε, γυναίκα;

Η θρησκεία ποτέ δεν είχε την πρώτη θέση στο οικογενειακό μας τραπέζι. Ο πατέρας μου και η μάνα μου πίστευαν στον Θεό με τον τρόπο που πιστεύει πολύς κόσμος: υπάρχει, συνετό είναι να τα έχουμε καλά μαζί Του, αλλά πολλά πάρε-δώσε δεν χρειάζονται. Έτσι ο Θεός στο μυαλό μου είχε την ίδια θέση με τον μπαρμπα-Αντώνη, έναν θείο του πατέρα μου, βαρύ κι ασήκωτο, πρώην αστυνομικό, τον οποίο επισκεπτόμασταν μια φορά τον χρόνο, στη γιορτή του, από οικογενειακό καθήκον. Οι επισκέψεις μας στον Θεό ήταν κάπως πιο συχνές. Πηγαίναμε στην εκκλησία κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα, από οικογενειακό καθήκον και πάλι, επειδή τις γιορτές τις περνούσαμε στο χωριό με τους παππούδες μου, που ήταν πιο θεοσεβούμενοι από τους γονείς μου. Τηρούσαν όλες τις νηστείες απαρέγκλιτα, μεταλάβαιναν τακτικά, δεν κατεβάζανε καντήλια και δεν αναρωτιούνταν -όπως ο πατέρας μου- αν αυτό που είδε ο Ιεζεκιήλ ήταν ιπτάμενος δίσκος, ούτε αν ο Ιωάννης έγραψε την Αποκάλυψη υπό την επήρεια κάποιου βαρβάτου ναρκωτικού. Ωστόσο, ακόμα και η γιαγιά μου, την Πρωτοχρονιά, όταν έφτανε η ώρα της βασιλόπιτας, εξαιρούσε διακριτικά τον Θεό. Έκοβε κομμάτια μόνο για τον Χριστό και την Παναγία, που ήταν πιο αγαπητοί και προσιτοί από τον Μεγάλο -όπως η θεία Φούλα και ο Γιωργάκης, η γυναίκα και ο γιος του μπαρμπα-Αντώνη.

Μπορεί οι σχέσεις μας με τον Θεό να ήταν χλιάρες, αλλά με τους εκπροσώπους Του επί της γης είχαμε περισσότερα νταραβέρια. Ο πατέρας μου πήγαινε συχνά-πυκνά στο Άγιον Όρος και επέστρεφε με φτιαγμένα από τους καλόγερους λιβάνια, κομποσκοίνια, φυλαχτά, εικόνες -παραγγελιές της μιας ή της άλλης θειας, γιαγιάς, γειτόνισσας-, με αγριογούρουνα, που κυνηγούσε με τους καλόγερους και τα σκυλιά τους, και με πεντανόστιμες ψαρούκλες, που έπιαναν οι καλόγεροι με τα δίχτυα τους. Είχε πάντα να διηγηθεί συναρπαστικές ιστορίες για τη ζωή και τα κατορθώματα των καλόγερων, έτσι που έφτασα να θεωρώ το Άγιον Όρος παράδεισο της Περιπέτειας. Ποια Άγρια Δύση και κουραφέξαλα; Ποιος Μικρός Σερίφης και πράσινα άλογα; Εδώ είχαμε αποδείξεις! Κάποια στιγμή, όπως ήταν αναμενόμενο, είπα στον πατέρα μου ότι ήθελα να με πάρει μαζί του όταν θα ξαναπήγαινε εκεί.

"Δεν γίνεται", ήταν η απογοητευτική απάντηση.
"Γιατί;"
"Δεν επιτρέπονται γυναίκες στο Άγιον Όρος".
"Δεν είμαι γυναίκα, είμαι παιδί!" (Κάτι σου θυμίζει αυτό, ε;)
"Ωραία. Είσαι θηλυκό παιδί. Δεν επιτρέπεται τίποτε θηλυκό εκεί", είπε ο πατέρας μου, καταφεύγοντας σε ένα μικρό ψέμα για να με αντιμετωπίσει.
"Ούτε θηλυκή γάτα;"
"Ούτε".
"Ούτε θηλυκός σκύλος;"
"Ούτε".
"Ούτε θηλυκό άλογο;"
"Ούτε, ούτε".
"Ούτε θηλυκό πρόβατο;" (Όταν άρχιζα τις ερωτήσεις έσκαγα γάιδαρο. Ναι, και θηλυκό γάιδαρο.)
"Τι θα γίνει τώρα; Θα κάνει παρέλαση όλη η φυσική ιστορία; Είπαμε: δεν επιτρέπεται τίποτε θηλυκό. Τελεία και παύλα".
"Και τα αγριογούρουνα που έφερες πώς γίνεται και είναι θηλυκά;" είπα.
"Και πού το ξέρεις εσύ ότι είναι θηλυκά;" με ρώτησε θορυβημένος.
"Αφού δεν έχουν μεγάλους χαυλιόδοντες, βρε μπαμπά. Μόνο τα αρσενικά έχουν μεγάλους", εξήγησα θριαμβευτικά, ικανοποιημένη που η ανελλιπής παρακολούθηση των ντοκιμαντέρ για τα ζώα της άγριας φύσης απέδιδε καρπούς.
Ο πατέρας μου με κοίταξε φαρμακωμένος, το σκέφτηκε λιγάκι, και τελικά είπε, "Δεν πας να πεις στη μάνα σου να μου φτιάξει ένα καφεδάκι;"

Για κάμποσο καιρό ήμουν πεισμένη ότι ο μπαμπάς μου δεν μου έλεγε την αλήθεια, ότι απλώς δεν ήθελε να με πάρει μαζί του. Μέχρι που μια μέρα μάς ανακοίνωσε ότι θα μας επισκέπτονταν κάποιοι καλόγεροι από τον Άγιον Όρος, που κατέβαιναν στην Αθήνα για δουλειές. Επιτέλους! Θα έβλεπα από κοντά τους φοβερούς και τρομερούς ιθαγενείς του μαγικού βουνού. Περίμενα πώς και πώς το κοσμοϊστορικό γεγονός. Όταν όμως χτύπησε το κουδούνι της εξώπορτας και μπήκαν μέσα, κατάλαβα με τον πιο οδυνηρό τρόπο τη σημασία της έκφρασης "οικτρή απογοήτευση". Εκεί που περίμενα να δω τουλάχιστον τον Τζιμ Άνταμς και τον Ταρζάν, αντίκρισα παπάδες κατσιασμένους σαν ανορεξικές ρέγκες, με θυσανωτές γενειάδες και αγριεμένο βλέμμα, που μύριζαν σαν τις άδειες μπουκάλες με απομεινάρια ταγκιασμένου λαδιού που ξέμεναν στο ντουλάπι μας κάτω από τον νεροχύτη. Χαιρέτησαν τον μπαμπά μου διά χειραψίας και χάιδεψαν το κεφάλι του αδερφού μου -που τους κοίταξε με μισό μάτι, και έπειτα, καλού-κακού, έψαξε ολόγυρα με το βλέμμα του για το πιστόλι του με τις βεντούζες. Εμένα και τη μαμά μου μάς αγνόησαν επιδεικτικά.

"Μαμά, εμάς γιατί δεν μας χαιρέτησαν;" ρώτησα τη μητέρα μου, όταν ο πατέρας μου πήγε τους καλόγερους στο σαλόνι μας.
"Γιατί είμαστε γυναίκες". Αυτή τη φορά δεν μπήκα στον κόπο να της υπενθυμίσω ότι εγώ ήμουν παιδί. Ήξερα πια πως ήταν μάταιο.
"Και γιατί δεν χαιρετάνε τις γυναίκες;" συνέχισα.
"Γιατί είναι καλόγεροι", μου απάντησε.
"Και ο παπα-Χρήστος γιατί μας χαιρετάει;" Ο παπα-Χρήστος, ο ιερέας του χωριού των παππούδων μου, ήταν στρογγυλός σαν τα βαρέλια του κρασιού που είχε ο παππούς μου στο κατώι, είχε κόκκινα μάγουλα, μαύρη περιποιημένη γενειάδα, χαμογελούσε πάντα, και μύριζε κολόνια και λιβάνι τριαντάφυλλο. Επιπλέον ήταν ο μόνος παπάς που ο μπαμπάς μου δεν αποκαλούσε τράγο.
"Αυτός είναι παπάς".
"Κι αυτοί παπάδες είναι".
"Δεν είναι παπάδες, είναι καλόγεροι".
"Αφού κι αυτοί ράσα φοράνε. Ποια είναι η διαφορά;"
Η μαμά μου με κοίταξε συλλογισμένη, το σκέφτηκε λιγάκι, και τελικά είπε, "Δεν πας μέσα να ρωτήσεις τον πατέρα σου μήπως θέλουν κάνα καφεδάκι;".

Πέρασαν κάποια χρόνια μέχρι να μάθω τι ακριβώς είναι το άβατον του Αγίου Όρους, και ακόμα μερικά μέχρι να αντιληφθώ τι σήμαιναν τα υπονοούμενα που άκουγα από δω κι από κει για τις στενές σχέσεις μεταξύ παπάδων και καλογέρων. Το άβατο δεν με προσβάλλει ως γυναίκα. Πιστεύω ότι είναι δικαίωμα των αθωνιτών μοναχών να ζουν όπως αυτοί επέλεξαν. Ούτε οι αλλαξοκωλιές παπάδων και καλόγερων με απασχολούν. Ας κάνουν ό,τι θέλουν, αρκεί να μη βγαίνουν να κατακεραυνώνουν όλους τους υπόλοιπους. Γιατί δεν λέει να κουνάς την αχλαδιά με χέρια και με πόδια κι έπειτα να κηρύττεις λάβρος κατά των προγαμιαίων σχέσεων, των πόρνων και των ομοφυλοφίλων. Συμφωνείτε, πάτερ, ή να ψήσουμε κάνα καφεδάκι;

7:30 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Μμμμμ, ναι..
ένα καφεδάκι θα το έπινα..

Το κείμενο μου άρεσε πολύ και βέβαια συμφωνώ με την κατακλείδα σου! Δε βαριέσαι όλα τελικά στη σάρκα καταλήγουν. Πώς να τη νικήσεις την αφιλότιμη..

Το αγαπημένο μου σημείο: "[..] αντίκρισα παπάδες κατσιασμένους σαν ανορεξικές ρέγκες, με θυσανωτές γενειάδες και αγριεμένο βλέμμα, που μύριζαν σαν τις άδειες μπουκάλες με απομεινάρια ταγκιασμένου λαδιού που ξέμεναν στο ντουλάπι μας κάτω από τον νεροχύτη.[..]" Καταπληκτικό το καλολογικό σου Κουρούνα μου!!

Και τώρα κάτι άσχετο -μια που επιτέλους βρίσκω έναν άνθρωπο με παρόμοια θητεία στο pulp: Θυμισέ μου πώς έλεγαν εκείνη την κοπελάρα που ζαχάρωνε ο Δημήτρης Αδαμόπουλος στην Άγρια Δύση (την πρόγονο της Lara Kroft); Έχω σκάσει να θυμηθώ το όνομά της!

Ιφιμέδεια    



9:17 μ.μ.
Blogger Zpi είπε και ελάλησε...

Χα-χα Εύγε Κουρούνα καλή δουλειά. Μου θύμισε σε κάποια σημεία λίγο ΑΜΑΝ:
- Και γιατί σπάτε τα αθηναϊκά αμάξια;
- Αφού είναι αθηναϊκά...
- Και ποιός σας είπε να σπάτε τα αθηναϊκά αμάξια;
-Ε όλοι το λένε: ο Μπάμπης ο Σουγιάς, ο Τζίμης ο κατσαβιδάκιας...


και συ βρε κοπέλα μου τόση επιμονή να πας στο Άγιον Όρος, δε σου αρκούσε ένα καρτ ποστάλ...?    



9:18 μ.μ.
Blogger thas είπε και ελάλησε...

Ντιάνα;

Ωραίο Κουρούνα. Και από ωραία θέση η περιγραφή του...    



11:06 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

ναι, Ντιάνα!!! Ευχαριστώ thas!!
Ιφιμέδεια    



3:59 π.μ.
Blogger Η Κουρούνα είπε και ελάλησε...

Τζιμ Άνταμς (Δημήτρης Αδαμόπουλος επί το ελληνικότερον), Ντιάνα Μόρισον, Τσιπιρίπο και Πεπίτο Γκονζάλες. Το κουαρτέτο της περιπέτειας!    



12:13 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Γεια και συγχαρητήρια για το blog σου. Είναι καταπληκτική η περιγραφική σου δυνότητα και η φιλολογική προσέγγισή σου στο στο θέμα. Θα ήθελα όμως να συμπληρώσω-ίσως κάπως άκομψα, αλλά έτσι μου βγαίνει-ότι αφού αυτοί οι τράγοι κάνουν το κέφι τους, γιατί δεν αφήνουν ήσυχο τον κοσμάκη, παρά τον γεμίζουν τύψεις; Παρεπιπτόντως θυμήθηκα τη μαμά μου, που μου έλεγε ότι έκανε αποβολή και ο παπάς δεν της έδινε να κοινωνήσει αν δεν έκανε πρώτα μετάνοιες και νυστεία γιατί ήταν μεγάλο αμάρτημα αυτό που συνέβη έστω κι αν η ίδια δεν είχε καμιά ευθύνη γιαυτό.    



1:27 μ.μ.
Blogger DiS είπε και ελάλησε...

Τώρα σοβαρά είχε αμφιβολίες ο πατέρας σου για το αν ο Ιεζεκιήλ είδε ιπτάμενο δίσκο ή όχι; Μεγαλείο!

Κοίτα, πάρτο χαμπάρι επιτέλους. Απ' τη μάνα σου έχεις πάρει ΜΟΝΟ την ομοιότητα στη φάτσα. Όλα τα υπόλοιπα ...

Υ.Γ.: Όπως μούλεγες και συ: "Γράφε .. γράφε"!    



4:55 μ.μ.
Blogger araxtos είπε και ελάλησε...

-----------------------------------------------------

Άφησα ένα κενό για λόγους ασφαλείας...

Αγαπητή kourouna,

Ας ρίξουμε μια ματιά να δούμε τη λέει και που βασίζεται η θρησκεία μας.
1) Στον Παράδεισο (στη μετά ζωής ζωή)
2) Στην αγάπη (αγάπα τον πλησίον σου...)
3) Στην αμαρτία των γυναικών... (από γενέσεως)
Ας αφήσουμε τα 2 πρώτα, προς το παρόν και ας ρίξουμε μια ματιά στο 3ο
Έχει δίκιο η θρησκεία μας?
Είναι αμαρτωλές οι γυναίκες?
Η Εύα συναντήθηκε με το διάολο και έδωσε το μήλο στο φουκαρά τον Αδάμ?
Που να το ξέρουμε εμείς? Η θρησκεία το λέει. Είναι σωστό όμως?
Μπορεί να μην είναι?
Ολόκληρη θρησκεία το λέει και όχι μόνο το λέει...
Έχει απαγορεύσει στις γυναίκες όχι μόνο το Άγιο Όρος.
Αλλά και να γίνονται παπάδες...
Και να βρεθούνε στο Ιερό των εκκλησιών...
Στο μυστήριο του γάμου ο παπάς φωνάζει... «και η δε γυνή να φοβείται τον άντρα»...
Τυχαίως το λέει?
Ευαγγέλιο διαβάζει.
Να το ρίξουμε στην πλάκα? Του πατάμε το πόδι για να ξορκίσουμε το Ευαγγέλιο? Του πατάμε το πόδι για να του δείξουμε ότι η Θρησκεία λέει μαλακίες?
Γιατί δεν ξεκαθαρίζετε τη θέση σας?
Οι γυναίκες πιστεύετε ή όχι?
Στο (πάλι) όμορφο ποστ σου γράφεις ότι δεν σε προσβάλει που δεν σου επιτρέπουν να πατήσεις το πόδι σου στο Άγιον Όρος.
Αυτό το ... «να φοβείται τον άντρα» σε προσβάλει?
Το να μην γίνεσαι παπάς σε προσβάλει?
Γιατί δεν σε προσβάλουν όλα αυτά?
Τι πάει να πει «Άβατον»?
Τι πάει να πει «Ιερό»?
Γιατί δεν γίνεσαι παπάς, ενώ μπορείς να γίνεις βουλευτής, υπουργός, πρωθυπουργός, πρόεδρος?
Δεν είσαι ελληνίδα φορολογούμενη πολίτης?
Δέχεσαι ότι είσαι αμαρτωλή και άρα έχουν δίκιο?
Αν το δέχεσαι (το πιθανότερο) σταματάω εδώ.
Αν δεν το δέχεσαι?
Γιατί δεν το πολεμάς?
Γιατί δεν λες ...»κύριοι (και κυρίες) εγώ δεν μπορώ να πιστέψω σ αυτήν την άδικη (τουλάχιστον) θρησκεία?

Συγχαρητήρια για το «εικονογραφημένο» με ζωντανά χρώματα ποστ σου

araxtos    



7:29 μ.μ.
Blogger Η Κουρούνα είπε και ελάλησε...

Αραχτέ,

η (κάθε) θρησκεία είναι ανθρώπινη επινόηση και ως τέτοια είναι δεδομένο ότι βασίζεται στις πεποιθήσεις και την κοσμοθεωρία των (εκάστοτε) ιδρυτών της, και επίσης ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους. Η δική *μας* θρησκεία δεν θεωρεί αμαρτωλή τη Γυναίκα, αλλά τον Άνθρωπο γενικότερα μετά το προπατορικό αμάρτημα. Γεννιέσαι με το κρίμα στον λαιμό σου και πρέπει να κάνεις αυτό, εκείνο και το άλλο προκειμένου να κερδίσεις το προνόμιο του Παραδείσου. Δεν πιστεύω στην ύπαρξη Θεού, δεν πιστεύω στη μετά θάνατον ζωή, οπότε το ζήτημα δεν με αφορά. Θεωρώ ότι είμαι αμαρτωλή γιατί έχω παραβεί πολλές φορές τον δικό μου, προσωπικό Ηθικό Νόμο. Αλλά αμαρτωλή απέναντι στον εαυτό μου, όχι στον όποιο Θεό. θα παντρευόμουν σε εκκλησία μόνο αν ήταν πολύ σημαντικό για το ταίρι μου (αν και χλωμό το κόβω να έκανα χωριό με κάποιον που θα θεωρούσε σημαντικό κάτι *τέτοιο*). Δεν με προσβάλλει το άβατον του Αγίου Όρους γιατί είναι απόφαση εκείνων που επέλεξαν να ζήσουν εκεί, με συγκεκριμένο τρόπο. Αν εσύ π.χ. δεν γουστάρεις να μπω στο σπίτι σου, δεν θα μπω, βρε αδερφέ, δεν χάθηκε ο κόσμος. Άσε που το άβατο ισχύει και σε αρκετά γυναικεία μοναστήρια -ορθόδοξα και καθολικά- για τους άντρες. Κατά τα λοιπά, ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει, αρκεί να περιορίζεται στον εαυτό του και να μη μου σκοτίζει τον έρωτα ή να με σφάζει στο γόνατο για να μου αποδείξει ότι κατέχει τη Μεγάλη Αλήθεια. Αυτή είναι η δική μου κοσμοθεωρία. Και επειδή τίποτε από αυτά δεν μπορώ να δω *πολύ* σοβαρά, τελειώνοντας θα σου πω το εξής: Το "η δε γυνή να φοβείται τον άντρα" θεωρώ ότι είναι η καλύτερη συμβουλή που μπορεί να δώσει κάποιος σε μια γυναίκα. :-) (Αν και το "φοβείται" εδώ έχει την έννοια του "να σέβεται", πράγμα που δεν με βρίσκει αντίθετη).

ΥΓ
Ένας από τους λόγους που οι γυναίκες θεωρούνται "ακάθαρτες" -όχι αμαρτωλές- είναι η περίοδός τους, ένα απολύτως φυσιολογικό φαινόμενο (εντελώς ξένο στους άντρες όμως γιατί απλώς δεν τους συμβαίνει), που ανά τους αιώνες ερμηνεύτηκε με διάφορους εσφαλμένους τρόπους και έγινε αιτία για πολλές δεισιδαιμονίες και προλήψεις.    



10:07 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Διαβάζω το blog μήνες τώρα. (Πολύ καλή δουλειά). Αλλά είναι η πρώτη φορά που θέλω να γράψω πάνω κάτι στα παραπάνω.

Εχμ. Ας αφήσουμε το Ευαγγέλιο σε μια άκρη. (Δεν αρχίζω αναλύσεις περι φαντασιώσεων και παραμυθιών).

Και πιάστε ΌΛΑ τα άλλα "ΙΕΡΑ" βιβλία τα οποία αποδέχετε η θρησκεία ως αυθεντίες (σε αυτά βασίζεται). Ξεκινώντας απο μερικούς "διάσημους" π.χ. Χρυσόστομο, Βασίλειο το Μέγα, Αθανάσιο και φτάνοντας στο τέλος. Δεν θα δείτε τίποτα παραπάνω από το να πιάσετε τα αντίστοιχα βιβλία της Εβραϊκής Θρησκείας. Φόβος για ο,τι δεν μπορούμε να καταλάβουμε, μίσος σε όλους τους άλλους αλλόθρησκους, ελευθερία = σατανάς, κλπ κλπ κλπ κλπ και πάνω απ' όλα. ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ. Το τι καταφέρετε εναντίων των γυναικών θα έπρεπε όλες οι γυναίκες να μην είναι "χριστιανές".    



9:46 π.μ.
Blogger kukuzelis είπε και ελάλησε...

Είχαμε κι εμείς καλόγερο στο σπίτι. Όταν τον είδα για πρώτη φορά ενθουσιάστηκα. Είχε κάνει τ' όνειρο μου πραγματικότητα. Δεν πλενόταν ποτέ. Η μυρωδιά του ήταν μουσική για την μύτη μου. (Πως το έγραψα αυτό; Με αφήνω άναυδο!). Βλέπεις: διαφορετικές αντιδράσεις, που αποδεικνύουν περίτρανα τις αβυσσαλέες διαφορές που χωρίζουν τα δύο φύλα. Νόμιζα ότι κι ο Τζίμ Άνταμς κάπως έτσι θα μύριζε. Διάβασες ποτέ στον Μικρό Σερίφη για μπάνιο; Για να μη μιλήσω για τον Γκαούρ ή τον Ταρζάν. Ή τον Ποκοπίκο. Δυστυχώς έκτοτε προσαρμόστηκα στις απαιτήσεις της εποχής. Ένας ακόμη εκθηλυσμένος άντρας...    



1:19 μ.μ.
Blogger J95 είπε και ελάλησε...

> Και πιάστε ΌΛΑ τα άλλα "ΙΕΡΑ"
> βιβλία τα οποία αποδέχετε η
> θρησκεία ως αυθεντίες (σε αυτά
> βασίζεται). Ξεκινώντας απο
> μερικούς "διάσημους" π.χ.
> Χρυσόστομο, Βασίλειο το Μέγα,
> Αθανάσιο και φτάνοντας στο
> τέλος. Δεν θα δείτε τίποτα παραπάνω
> από το να πιάσετε τα αντίστοιχα
> βιβλία της Εβραϊκής Θρησκείας.

Για την ακρίβεια θα δούμε πολλά παραπάνω, όπως την ολοφάνερη επιρροή του ελληνορωμαϊκού κόσμου (στον οποίο η γυναίκα είναι λίγο πιο κάτω από το ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΙΠΟΤΑ) στο αρχικό εβραϊκό ιδεολογικό υπόστρωμα (στο οποίο η γυναίκα είναι ανώτερη).

Σαν φιλική παρατήρηση, όταν διαβάσεις έστω και το 1/1000 των βιβλίων που απαιτούνται για να μπορείς να εκφέρεις στοιχειωδώς αξιοπρεπή άποψη για το θέμα, αποκλείεται να γράφεις "αποδέχετε".    



3:11 μ.μ.
Blogger Mastrolabros είπε και ελάλησε...

Χμμ.... Η γυναίκα στον Ελληνορωμαϊκό κόσμο πιο κάτω από το απόλυτο τίποτε; Που το διάβασες αυτό J95? Μπορείς να το τεκμηριώσεις; Μπορείς να γράψεις κάποιο απόσπασμα που να στηρίζει αυτή την άποψη; Και όταν λές "η γυναίκα", τι εννοείς; Οι γυναίκες στον αρχαίο (Ελληνικό τουλάχιστον) κόσμο ήταν χοντρικά χωρισμένες σε 3 τάξεις: Τις συζύγους, τις εταίρες, και τις αυλητρίδες, με διαφορετικά καθήκοντα και προνόμια. Αν σε αυτές τις κατηγορίες προσθέσεις και "παράπλευρες" τάξεις όπως οι ιέρειες, τότε πως μπορείς να μιλάς για την "γυναίκα" συλλογικά στον αρχαίο κόσμο; Υποτίθεται ότι η Χριστιανική θρησκεία ανύψωσε την γυναίκα (εξ'αιτίας της Παναγίας, αν δεν απατώμαι), πράγμα το οποίο δεν δέχομαι, και θεωρώ Χριστιανική προπαγάνδα, αλλά την ανύψωσε από τι; Από μια θέση χαμηλότερη από αυτή που είχε αργότερα στις Χριστιανικές κοινωνίες;

Όσο για το αρχικό δημοσίευμα, Κουρούνα, εύγε για το χιούμορ σου και για τον πετυχημένο τρόπο που μεταφέρεις τους προβληματισμούς σου στον γραπτό λόγο! Έχω κάνει μια σύντομη επίσκεψη στο Άγιο Όρος, και είχα την τύχη να μείνω σε μια μονή (Φιλοθέου) που φαινόταν να είναι αν μη τι άλλο ειλικρινής (αν και δεν ξέρω τι έκαναν το βράδυ στα κελιά τους όταν ήταν μόνοι τους ή όταν δεν τους έβλεπε κανείς). Στο ταξίδι για την μονή συνάντησα διάφορους μοναχούς οι οποίοι έδειχναν αμφιβόλου ηθικής, όπως (μεταξύ άλλων) τον μοναχό που είχε ένα τζιπ και εκτελούσε χρέη ταρίφα (χρεώνοντας 5 χιλιάρικα το κεφάλι), αλλά περιμένοντας να γεμίσει το τζιπ με 6 άτομα, φυσικά, πριν ξεκινήσει. Στο θέμα του μοναχισμού γενικά συμφωνώ μαζί σου Κουρούνα.    



3:18 μ.μ.
Blogger Mastrolabros είπε και ελάλησε...

Ωχ, παρεξήγησις.

Αφού διάβασα προσεκτικότερα το απόσπασμα του J95 διαπίστωσα ότι δεν είναι της άποψης ότι ο Χριστιανισμός ανύψωσε την γυναίκα (αν κατάλαβα καλά αυτή την φορά).

Συγνώμη!    



4:44 μ.μ.
Blogger J95 είπε και ελάλησε...

Όντως δεν είμαι της άποψης ότι ο Χριστιανισμός (εκτός από την πολύ πρώιμη εκδοχή του) ανύψωσε τη γυναίκα και πράγματι είναι μία αρκετά μισογυνική θρησκεία.

Όμως ο μισογυνισμός του με κανέναν τρόπο δεν οφείλεται σε κάποιο υποτιθέμενο ιουδαϊκό πρότυπο. Στην ιουδαϊκή νοοτροπία, όπως και στις περισσότερες μη ινδοευρωπαϊκές νοοτροπίες υπάρχουν αρκετά στοιχεία μητριαρχίας, όπως π.χ. το γεγονός ότι η ιουδαϊκότητα κληρονομείται *μόνο* από τη μητέρα.

Στην ελληνορωμαϊκή νοοτροπία όντως υπάρχουν πολλά "είδη" γυναικών και βέβαια υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις στον κανόνα (π.χ. Ασπασία), όμως το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι δε θεωρούνται με κανέναν τρόπο άνθρωποι (όπως δε θεωρούνται και οι δούλοι και οι βάρβαροι και ένα σωρό κόσμος).

Η γνώμη μου είναι ότι ο original χριστιανισμός που για την εποχή του ήταν απίστευτα μπροστά, αναγκάστηκε να βάλει *πάρα* πολύ φαλλοκρατικό νερό στο ουμανιστικό κρασί του όταν έγινε κυρίαρχη θρησκεία του ελληνορωμαϊκού κόσμου.    



7:48 μ.μ.
Blogger Mastrolabros είπε και ελάλησε...

Παρ'όλη την αρχική εριστική διάθεσή μου, τείνω να συμφωνήσω μαζί σου, J95...    



12:38 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Να αφήσετε τις μαλακίες κατά μέρος.

Υπάρχω Και Υπογράφω Αυτόγραφα στην Ενορία Της Αγίας Νοσταλγίας.

Κι όποιος δεν Πιστεύει, να του μαραθεί ο κώλος.





x-Φάηλ, νυν Casaubon, νυν απενεχοποιημένος μπλογκίστας, ζόνι με την τηλεόραση, Θεός στον τομέα του.
Μανιάνα.    



12:53 μ.μ.
Blogger araxtos είπε και ελάλησε...

Αυτά παθαίνετε ω... γυναίκες και την σήμερον ημέρα...
Τα δικά σας «ζητήματα» και προβλήματα να τα συζητούν εδώ άντρες...
Επειδή το δικό σας μυαλό (όσο υπάρχει) είναι αφοσιωμένο στο τι καινούργιο καλλυντικό ανακαλύψατε στο Hondos Center
Στο αν πρέπει να φοράτε τακούνια να «ανυψώνετε» τον κώλο σας.
Στις χαζοσειρές των καναλιών ...και άλλα πολλά χαζά...
Έτσι...μας αφήνετε για μια ακόμα φορά να λύσουμε εμείς το πρόβλημά σας (έστω να το εντοπίσουμε, εδώ μέσα)
Που να βρείτε καιρό, είναι και του Ζάρα το καινούργιο μαγαζί, άσε τι διαδήλωση γίνεται κάθε μέρα στο Notos gallery.
Τελικά θα το λύσουν άντρες το όποιο πρόβλημα, προέκυψε, προκύπτει, ή θα προκύψει στο μέλλον.
Άντρες βουλευτές, άντρες κληρικοί, άντρες blogers.
Μην στεναχωριέστε...»...διαλέγουμε για σας...πριν από σας...» (Λαμπρόπουλος).

araxtos & Light

Τελικά (αναρωτιέμαι) μήπως αυτά δεν είναι πραγματικά προβλήματα?
Μήπως του Ζάρα είναι πιο σημαντικό?
Και του Hondos Center σημαντικότερο?
Μήπως τα παίρνουμε πιο σοβαρά απ ότι πρέπει όλα αυτά?
Μήπως ο «ανορθωμένος κώλος» έχει πιο πολύ σημασία?
Για κάτσε ρε φίλε...τι θα κοιτάξεις εσύ αν βρεθείς απέναντι στην Ακρόπολη και σε έναν «ανορθωμένο» κώλο???
«Υπεύθυνη δήλωση του araxtou νόμου 105» Τον «ανορθωμένο» σίγουρα.
Τότε? προς τι η ανάλυση της ανάλυσης?
Πάσο!

araxtos ανεπανόρθωτος    



1:46 μ.μ.
Blogger Η Κουρούνα είπε και ελάλησε...

Για να καταλάβω, Aραχτέ. Το γυναικείο πρόβλημά μου είναι ότι με θεωρεί αμαρτωλή μια θρησκεία στην οποία δεν πιστεύω;


Καλώς τον Καζ. Θα περάσω για αυτόγραφο...    



1:55 μ.μ.
Blogger J95 είπε και ελάλησε...

>Να αφήσετε τις μαλακίες κατά μέρος.

Ποιες μαλακίες, εδώ αμφισβητείται μια σοβαρή πρωτιά του ελληνισμού: όταν οι άλλοι ζούσαν στις σπηλιές εμείς κλείναμε τις γυναίκες μας στο σπίτι και αν κυκλοφορούσαν ασυνόδευτες μπορούσε ο καθένας να τις σπάσει στο ξύλο.    



2:36 μ.μ.
Blogger araxtos είπε και ελάλησε...

Δεν απευθύνομαι σε σένα kourouna, εσύ ξεκαθάρισες τη θέση σου.
Αν και το θέμα είναι γενικότερο. Θες καλώς θες κακώς υπάρχει μια θρησκεία που πιστεύουν πολλοί και πολλές (εκατομμύρια στη χώρα μας)
η οποία θεωρεί τη γυναίκα «κατώτερο ον» σε σχέση με τον άντρα.
Αυτό έχει προεκτάσεις και παρενέργειες σε όλους τους τομείς με πρώτο και καλύτερο την σχέση μας (μεταξύ των δύο φύλων).
Περίμενα και άλλες γυναίκες να πάρουν θέση και να ενδιαφερθούν, αλλά βλέπω μόνο άντρες.
Ίσως (εγώ είμαι σίγουρος) είναι η πηγή πολλών «προβλημάτων» μεγάλων και μικρών μεταξύ μας.
Φαντάζομαι πως αντιλαμβάνεσαι όπως και γω ότι δεν θα λύσουμε κανένα πρόβλημα εδώ, αλλά ας το εντοπίσουμε και ποιος ξέρει...
Είμαστε δυο...είμαστε τρεις...γιατί όχι και 1013? (ψηφοφόροι και ... «πελάτες» της εκκλησίας)

araxtos    



6:44 μ.μ.
Blogger DiS είπε και ελάλησε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.    



6:49 μ.μ.
Blogger DiS είπε και ελάλησε...

Ο πατέρας μου ήταν άνθρωπος πού πίστευε στο Θεό. Μεγάλη πίστη. Από το είδος που στις δύσκολες στιγμές (όταν κάποτε κινδύνεψε να πνιγεί) βλέπεις οράματα.

Η μητέρα μου είναι, επίσης, άνθρωπος που πιστεύει στο Θεό. Ανήκει σε κείνο το είδος που συναντάς σε κάθε εκκλησία κατά τη διάρκεια του εσπερινού.

Ο πατέρας μου και η μητέρα μου είχαν αυτό που θα αποκαλούσαμε "ευτυχισμένο γάμο". Χωρίς περισσότερους καυγάδες απ' το αναμενόμενο και φυσιολογικό, χωρίς απειλές, χωρίς κακίες. Αν ποτέ παντευόμουν, τέτοιο γάμο θα ήθελα να πετύχω.

Στο σπίτι μέσα υπήρχε πάντα μια κατάσταση ισσότητας. Ποτέ δεν ακούστηκαν φράσεις όπως "είσαι γυναίκα, θα κάνεις ότι λέω" ή "είσαι άνδρας, όλοι ίδιοι είσαστε". Όλα ήταν λογικά και ζυγισμένα. Και φυσικά άνευ προγραμματισμού. Δεν λειτουργούσαν έτσι επειδή έπρεπε αλλά επειδή έτσι ήταν ως άνθρωποι.

Που θέλω να καταλήξω μ' όλα αυτά τα λιβανιστικά; Ότι μπορείς νάσαι ΚΑΙ πιστός ΚΑΙ λογικός. Όλα είναι θέμα μέτρου, εσωτερικής ηθικής, σεβασμού (πρώτο προς τον εαυτό μας και μετά προς τον άλλο) και αξιοπρέπειας. Διότι, μπορείς θαυμάσια νάσαι πιστός και να δέρνεις τη γυναίκα σου όπως μπορείς θαυμάσια νάσαι άθεος και να κάνεις το ίδιο.

Οι θρησκείες για μένα είναι ένας στοιχειώδης κώδικας ηθικής για την ενοποίηση ενός τοπικού συνόλου βάσει της ανάδειξης της "καλής" του πλευράς, πράγμα απαραίτητο για την διατήρησή τους. Επίσης, εξυπηρετούν (ως bonus) τους πιστούς ώστε να εκτονώνουν την αιώνια αγωνία τους για το θανάτο.

Οι εκκλησίες, από την άλλη, δηλ. οι άνθρωποι, με τους χειρισμούς τους και τα γραπτά τους ανά τους αιώνες, αντικατοπτρίζουν την εκαστοτε ηθική της εποχής και, ιδιαιτέρως αργά όπως γίνεται με όλες τις αναίμακτες επαναστάσεις, μπορούν και πολλές φορές αλλάζουν.

Από κει και πέρα εναπόκειται στην κοινή λογική μας αν, αποφασίζοντας ότι είμαστε πιστοί, θα ακολουθήσουμε τον Θεό ή τον άνθρωπο.

Υ.Γ.: Το τι έχουν κάνει οι εκκλησίες ανά τους αιώνας το χρεώνω στον ανθρώπινο παράγοντα. Διότι, κατά τας γραφάς, ο Χριστός (αν μιλάμε για τη δική μας πίστη) δεν είπε ποτέ ότι η γυναίκα είναι ζώο σπονδυλωτό και κατώτερο. Έτσι νομίζω, τουλάχιστον ...

Y.Γ. Δεύτερο: Πως δεν μπορώ τους βλάκες (θεοτικούς, χρυσαυγίτες, αναρχοαυτόνομους, σκέτους) που μπλέκουν τη βούρτσα με την πούτσα!    



11:21 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

"Οι θρησκείες για μένα είναι ένας στοιχειώδης κώδικας ηθικής για την ενοποίηση ενός τοπικού συνόλου βάσει της ανάδειξης της "καλής" του πλευράς, πράγμα απαραίτητο για την διατήρησή τους."

Α ρε ξένια, γαμώ τη στοιχειώδη κοινωνική σου συνοχή που διαλαλείς.
Μα τόσο λίγη πίστη στην ανθρώπινη φύση και μαλακία; τόσο;

Επί του πρακτέου, οι "κώδικες ηθικής" δε λειτούργησαν κι ούτε πρόκειται σε καμμία κοινωνική δομή.



Δεν ξέρω, αναρωτιέμαι απλά. Ιστορικά έχω δίκιο - επιβεβαιώνομαι, λογικά δεν ξέρω.


Παρανάδα.    



4:35 π.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

kato oi paparapapades, oi thriskeies kai oi loipes malakies. zito oi anorthografoi kai kato auti pou exoun kollima me tin orthografia. poios re goustarei na tou lene pos na tin paizei? giatis loipon lete stous allous pos na grafoun ti na lene kai ti na pistevoun? a kai zito o larry flynt, o manara kai propantos o markisios de sade... autos kai an aksize na onomastei agios kolopateras...

diaolos    



7:47 μ.μ.
Blogger DiS είπε και ελάλησε...

Χέσε μας ρε Καζ (Παρανάδα) ...
Μην πάω να γράψω κάτι, την παπαριά σου δεν την γλυτώνω!    



8:47 π.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Πολύ ωραίο κείμενο Κουρούνα. Αν και δεν διάβασα όλα τα σχόλια θέλω να κάνω μια παρατήρηση:Η ιουδαική θρησκεία θεωρεί ΚΑΙ αυτή τη γυναίκα "ακάθαρτη' λόγω περιόδου όπως πολύ σωστά είπες. Οι χεριαψίες αποφεύγονται γιατί ακριβώς δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς αν η γυναίκα έχει περίοδο (οπότε "better be safe" τρομάρα τους).

Το γεγονός ότι η "ιουδαικότητα" κληρονομείται από τη μητέρα έχει να κάνει περισσότερο με πρακτικούς λόγους παρά κοινωνικούς--η μητρότητα σε αντίθεση με την πατρότητα δεν αμφισβητείται οπότε η κλίκα διαιωνίζεται με εγγύηση πιστότητας :)

Ελπίζω να δω και άλλα παρόμοια κειμανάκια στο μέλλον. Καλή δουλειά :)    



10:19 π.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Προς όλους/ες όσους/ες έχουν καταπιεί την χριστιανίζουσα προπαγάνδα ότι -και καλά- ο Χριστιανισμός "ανύψωσε" τη γυναίκα, ενώ στην Αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν εθεωρείτο άνθρωπος, έχω να πώ τα εξής:
Οι γνώσεις μας και η ιδέα μας για την θέση της αρχαίας Ελληνίδας έχουν βασιστεί σε ότι έχει διασώσει οι -αποδεδειγμένα μισογύνηδες χριστιανοί και ισλαμιστές- λόγιοι του μεσαίωνα απο κείμενα, τα οποία είναι κατα κύριο λόγο Αθηνοκεντρικά. Και πάλι όμως εντυπωσιάζει η διακήρυξη του Πλάτωνα στην "Πολιτεία" ότι οι γυναίκες έχουν τα προσόντα να φιλοσοφήσουν και δικαιούνται θέση μεταξύ των αρχόντων.
Υπάρχουν, δε, ενδείξεις ότι η θέση των γυναικών σε άλλες περιοχές της Ελλάδας ήταν σαφώς καλύτερη και οι ρόλοι τους πιό ενεργοί κοινωνικά από το ρόλο της Αθηναίας συζύγου της ανώτερης τάξης.
Η Ρωμαία γυναίκα, παραμονές της χριστιανικής επικράτησης, είχε φτάσει σε αξιοζήλευτο επίπεδο ανεξαρτησίας. Μορφωνόταν όσο και οι άντρες, είχε το δικαίωμα να έχει προσωπική ιδιοκτησία και να τη διαχειρίζεται μόνη της. Τα πολιτικά δικαιώματα ήταν το βήμα που θα γινόταν, αν δεν προέκυπτε η πολιτιστική, κοινωνική και πολιτική οπισθοδρόμηση, της οποίας σημείο καθοριστικό ήταν η επικράτηση του Χριστιανισμού (που ουσιαστικά ήταν φονταμενταλιστικός, μεσσιανικός ιουδαϊσμός).
Κατι αντίστοιχο ίσως γίνει και στο προσεχές μέλλον με την πιθανή επικράτηση του φονταμενταλιστικού Ισλάμ μεταξύ των αδικημένων και των παριών του Τρίτου Κόσμου.    



4:29 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Kourouna, sygxaritiria!

Sxetika me to avato: diafono mazi sou: den exoun dikaioma "kapoioi" na apokleioun mia olokliri geografiki perioxi apo ton miso plhthysmo tis anthropotitas.
Isos gia ena monasthri na to katapina (an kai me miso mati), alla oxi gia tin "eleftheri gi".
Kai stin pio genaiodori akoma apopsi, kapoia ktimata kai xorafia mono tous anikoun, pou kai pali kai afta ofeiloun na vriskontai kato apo tous nomous tou kratous, oi opoioi den dexontai fyletikous apokleismous.

Filika
Idom    



12:39 π.μ.
Blogger Tero είπε και ελάλησε...

Άμα είσαι και παπάς, με την αράδα σου θα πάς...

Τον καφέ πώς τον θέλετε;

(Εύγε, Κουρούνα, καταπληκτικό κείμενο! Πάντως, μην ακούς, δεν αξίζει να το παίρνεις κατάκαρδα που τα γεννητικά σου όργανα δεν σου επιτρέπουν να βρεθείς στο Χολυ Μάουντεν. Σάμπως και οι άντρες, που διαθέτουν το απαραίτητο διαβατήριο ανάμεσα στα πόδια τους, σκοτώνονται να το επισκεφτούν; Σίγουρα, έχει ωραία τοπία αλλά αυτά τα βρίσκεις κι αλλού!)

"- Καλημέρα, παπά!
- Κουκιά σπέρνω. ",
που έλεγε και η γιαγιά μου άμα της λέγανε για παπάδες... αν και θεοσεβούμενο άτομο. Τελικά οι παπάδες, όσο κι αν επιβάλανε τους εαυτούς τους ως ηθικοί άρχοντες στο ποιμνίο τους, πάντα αυτό τους δούλευε από κάτω...

Tero    



2:37 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Καλημέρα φίλες/φίλοι. Τυχαία βρήκα την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο, και τι να σας πω, μου άρεσε πολύ η "κουρούνα" και οι άγριοι καλόγηροι... αλλά η πίστη στο Θεό, δεν είναι βέβαια μόνο "άγιο όρος" και παπάδες! Σκέφτηκα λοιπόν να σας καλέσω στην κοινότητα μας, ίσως να σας ενδιέφερνε το online Pathfinder club "Βίβλος".. μόνο Λόγος Θεού?.
Μπορείτε να το δείτε στη διεύθυνση http://clubs.pathfinder.gr/BIBLE όπου μπορείτε να γίνετε και μέλη αν θέλετε! Ολο και θα έχουμε κάτι να πούμε, τι νομίζετε;;
Με φιλικούς χαιρετισμούς, Terry Varnas    



12:51 π.μ.
Anonymous antonis_p είπε και ελάλησε...

Αφου οι προοδευτικοι της ΕΣΣΔ δεν καταφεραν να απο-χριστιανισουν τον κοσμο τους ακομα και μεθοδους τυπου προοδευτικου-συντροφου-Σταλιν, ας κανουμε μια ακομα απελπιδα προσπαθεια. Ειναι γεγονος οτι δεν πηγαινει το μυαλο μου γιατι να μην μπορει μια απο τις λιγες που ενδιαφερονται να πανε στο Αγ. Ορος να μην μπορει. Εξαλλου εχει εκπτωσεις και ο Hondos ειναι πιο δελεαστικος. Ειναι γεγονος επισης οτι οι περισσοτερες απο τις δυτικες κοινωνιες που ερχονται στο μυαλο μου εχουν "στηθει" ετσι ωστε να αποκλειονται οι γυναικες απο τις κεντρικες δομες τους, και ειλικρινα δεν με ενδιαφερει αν και βλεπω οτι η ελληνιδα πχ που δεν εχει στρατιωτικες υποχρεωσεις ειναι σε πλεονεκτικη θεση σε σχεση με τον μαλακα τον Ελληνα ο οποιος αν δεν εκπληρωσει τις στρ. υποχρωσεις του δεν τον προσλαμβανουν ουτε για να βαζει μουσταρδες στα ραφια του Σκλαβενιτη.

PS, αραγε αν ειχα αιμοροϊδες εκεινα τα χρονια, να ημουν και εγω ακαθαρτος;

PS 2, ο καθενας στη δουλεια του και ο βλαχος στα τυρια του: ισοι ξε-ισοι το αμαξι δεν το παιρνει η γυναικα μου που να χτυπιεται.

PS 3, αραγε ο καημος για το Αγ. Ορος ειναι πραγματικος; οι ενδιαφερομενοι-ες εχουν επισκεφτει ολα τα αλλα μοναστηρια που τους επιτρεπεται η εισοδος;

PS 4 παντως ειμαι της αποψης οτι θα μπορουσε η γυναικα να γινει ιερωμενη, εστω και δοκιμαστικα, αν το κανει βεβαια κομμωτηριο (safe sex) να μπορει η κατασταση να γυρισει πισω.    



7:24 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

Ωραίο το κείμενο φιλολογικά...

...Αλλα και η απάντηση σου στον "αραχτό"...    



1:47 μ.μ.
Anonymous theo-doro-poulou είπε και ελάλησε...

Όποτε η ανάγνωση και της τελευταίας λέξης ενός κειμένου με άφηνε χαμογελαστή να κοιτάω κάπου απέναντι, η επιθυμία να ευχαριστήσω τον συγγραφέα του ήταν το πρώτο πρώτο συναίσθημα και είχε τη μορφή σύντομου οστικού κύματος. Aλλά που τέτοια ευκαιρία.

Xαμογελάω μετά και την τελευταία λέξη σου πίνοντας τον πρωινό καφέ μου! Nάσαι καλά, καλή χρονιά.    



9:26 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

bravo paidi mou...
(fuskose)
eisai ajia tis moiras sou!
(kai tora loipon jefouskose)    



4:22 π.μ.
Blogger Η Κουρούνα είπε και ελάλησε...

Και μετά, ανώνυμε;    



9:00 μ.μ.
Blogger Alexander είπε και ελάλησε...

Αγαπητοί σχολιαστές,

καθένας επιλέγει αν θέλει να πλησιάσει το Θεό ή να τον έχει σε απόσταση, όπως το μπάρμπα- αστυνομικό της ιστοριούλας. Αλλά μή νομίζουμε ότι μας έχει ανάγκη η Εκκλησία, εμείς έχουμε ανάγκη την Εκκλησία για να σωθούμε!

Οι καλόγεροι δινουν 3 μοναχικές υποσχέσεις: Παρθενία, υπακοή, πενία. Αν κάποιοι μοναχοί παραβαίνουν τις υποσχέσεις τους, δε χαρακτηρίζουν το σύνολο! Αλλιώς θα έπρεπε να πούμε π.χ. ότι αφού κάποιες γυναίκες είναι άπιστες, άρα όλες οι γυναίκες είναι άπιστες! Όπερ, ρατσιστικόν! Και άδικον...

Όσο για τους αγριωπούς παπάδες / καλογήρους, αυτοί ίσως δέν είχαν μάθει στις ευγένειες και τους καθωσπρεπισμούς, και ναι, μπορεί να έσφαλαν που δε χαιρέτησαν τις γυναίκες του σπιτιού. Αλλά δέν ξέρουμε, τι άσκηση έκαναν καθημερινά εκεί πάνω στο άγριο βουνό, πόσα ξενυχτια, προσευχές, νηστείες, δάκρυα, όχι μόνο για την ψυχή τους αλλά για να σώσει ο Θεός όλο τον κόσμο. Οι καλόγεροι αφοσιώνονται, δεν έχουν το ρόλο του διδασκάλου.

Προσεύχονται, ασκούνται, γίνονται θυσία στο Θεό, και οι προσευχές του με κάποιο "μυστικό" τρόπο, επηρεάζουν θετικά τις ζωές όλων μας, εδώ στις πόλεις, καθώς ο Θεός μας χαρίζει το έλεός Του που δέν το αξίζουμε λόγω της αμαρτωλής ζωής μας.

Για τη θέση της γυναίκας: Το ξέρετε ότι ειδικά οι Αγιορείτες μοναχοί, όλη τους τη ζωή παρακαλούν, ικετεύουν, αφιερώνονται στην Υπεραγία Θεοτόκο; Είναι δυνατόν να περιφρονούν τη γυναίκα, όταν η Θεοτόκος λατρεύεται απο όλους τους Αγιορείτες και προστατεύει το Όρος, τιμάται δέ απο όλη την Ορθοδοξία; Ας μη παρερμηνεύουμε την καλοπροαίρετη αποφυγή της συναναστροφής με γυναίκες (ίσως και με τον άκομψο τρόπο των μοναχών της ιστορίας μας) προκειμένου να μή σκανδαλίζονται ερωτικά και παραβούν την υπόσχεση της παρθενίας, με την περιφρόνηση της γυναίκας η οποία περιφρόνηση είναι αμαρτωλή! Δε μπορεί κανείς να περιφρονήσει το πλάσμα του Θεού (τη γυναίκα) που τιμήθηκε με αθάνατη ψυχή, και ο Χριστός ο Ίδιος θυσιάστηκε για χάρη του!

Η ψυχή δεν έχει φύλο.    



10:33 μ.μ.
Blogger Πέπε είπε και ελάλησε...

Βρε παιδιά, χαλαρώστε λίγο! Εγώ είμαι Χριστιανός, εσύ δεν είσαι. Εγώ συμπαθώ τους αρχαίους Έλληνες ή τους Ρωμαίους, εσύ όχι. Είναι λόγος να κάνουμε πάση θυσία τον άλλον με τα κρεμμυδάκια; Πιστεύει κανείς με τα σωστά του πως οι αρχαίοι, οι χριστιανοί, οι παπάδες, οι λόγιοι του Μεσαίωνα ή οποιαδήποτε άλλη πολυπρόσωπη μερίδα ήταν όλοι μαζί σωστοί ή όλοι μαζί για πέταμα;
Κράτα τη γνώμη σου, έκφρασέ την, αλλά μη γίνεσαι μισαλλόδοξος. Όπως οφείλουμε να σεβόμαστε το συνομιλητή μας, έτσι πρέπει και να αποφεύγουμε να προσβάλουμε ό,τι είναι (ή ενδέχεται να είναι) ιερό ή και απλώς σημαντικό για κείνον.

Έχει γίνει της μόδας να αμφισβητούμε και να πετάμε στα σκουπίδια ό,τι υπήρξε μέχρι τώρα ιερό και αναμφισβήτητο. Δε γουστάρω τους Έλληνες, δε γουστάρω το Θεό, οι Αρχαίοι ήταν πείξες, οι Ρωμαίοι ήταν δείξες... Δε λέω, ορισμένες από αυτές τις απόψεις στέκουν. Αλλά στέκουν όταν ξέρεις να τις στηρίξεις. Αλλιώς, μπορείς να πεις "ωραίο το κειμενάκι, Κουρούνα" και να ξεμπερδεύεις. Δε χρειάζεται να έχουμε όλοι άποψη για ό,τι δεν κατέχουμε. Πόσο μάλλον, δε χρειάζεται να είμαστε τόσο απόλυτοι στις απόψεις μας.
Ρε συ Μαστρολάμπρο, τι είν' αυτά; Πήγες και είδες τους καλογέρους σε μια μονή και σου φάνηκαν εντάξει. Πρέπει να απολογηθείς γι' αυτό; Δε θα σε λιθοβολήσουμε. Είναι ανάγκη να σπεύσεις να προσθέσεις "δεν ξέρω τι έκαναν τα βράδια";    



4:38 μ.μ.
Anonymous Ανώνυμος είπε και ελάλησε...

http://athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=421    



» Σχολιάστε Το Υπέροχο Τούτο Κείμενο